tisdag 3 november 2009

Farsdagskort

Jag hann pyssla ihop ett litet kort till farsdag på förmiddan.

Jag har använt stämplar från hänglar. Köksbänk, liten kock och muffins blev det eftersom han är duktigt på att laga mat och tycker det är kul.



Jag har stämplat med distressdyna, både stor och liten muffins på akvarellpapper och sen använt blendingtoolen till att stryka ut lite lila över hela pappret.

Den lille kocken och köksbänken har jag målat med distress reink som vanligt. Har fäst kocken med 3D-kuddar.



Jag har sedan igår 2 kort som ligger klara. Min bror fick en liten dotter i helgen och jag har givetvis redan ett kort klart, fattas bara en liten detalj på kortet och det är den lilla tösens namn. Jag får snällt vänta tills dom bestämt sig för ett namn...

Det andra kortet har jag inte fotat än men så fort det är gjort ska jag visa det också.

I november har jag 2 systrar som fyller år och jag hade tänkt att pyssla ihop nån liten bok till dom men jag har inte lyckats klura ut vad det ska vara för slags bok. Någon som har förslag?
Det blir säkert som vanligt, jag får rafsa ihop nåt i sista sekunden...

Jag har även ett nytt dt-projekt på gång till nästa nummer av magnolia ink och jag kan knappt vänta med att sätta igång - tyvärr måste jag vänta för materialet har inte kommit än men det kommer under veckan.

Nu ska jag gå och baka lite bröd. Vi ses!

1 kommentar:

Syster jennie sa...

Jag tror brors tös ska heta Tuva, dom är inte 100 än men dom o alla vi tycker att hon ser ut som en Tuva o de gör hon verkligen :)