måndag 7 juni 2010

En liten uppdatering...

Här har det inte hänt mycket på sista tiden och det skäms jag lite för. Jag har helt enkelt inte haft så mycket tid över till pyssel.

Vädret har ju varit helt underbart och då får man bara inte sitta inne, man måste ju passa på att njuta av solen när den är här :)

Förra veckan hade jag min syster här hela veckan och vi var mest ute med barnen och gjorde roliga saker. Sånt som man ska göra när det är sommar.

I lördags gick min lillflicka och skadade sig igen. Denna gången cyklade hon lite för fort i en sväng och flög av cykeln i högsta fart. Det blev till att spendera hela eftermiddagen och kvällen på akuten. (vi åkte klockan 15 och var inte hemma förrän klockan 22). Det visade sig att hon hade fått en spricka i armen så det blev till att gipsa. Väntan var ju jättelång och vi var alla hungriga men barnen skötte sig bra ändå.
Lillans arm blev ju genast tyngre än vanligt med gipset på men hon vänjer sig. Som tur är ska det bara sitta på i 3 veckor. Nu gäller det bara att få henne att hålla sig lite lugn tills gipset ska av.

Igår var det soligt och varmt ute och vi spenderade hela dagen ute, det blev bad och sol (med plastpåse på armen för vissa).

Solen är framme idag också men det är lite blåsigt och inte fullt så varmt. Det känns nästan skönt med ett litet avbrott från värmen så man hinner med lite inne också.
Jag har massor med nya Mo Manning motiv som jag vill prova men inte hunnit än. Jag har också 2 tjocka magnolia dt-pakte som jag inte hunnit ta i än. Jag hoppas jag hinner sitta lite ikväll, kanske redan i eftermiddag.


1 kommentar:

Linda Muhr sa...

Låter som du har haft sköna dagar!
Utom armen då?! ;)