tisdag 26 oktober 2010

En STOR ask...


Idag har jag 2 askar att visa. Den ena har legat på pysselbordet i evigheter, den behövde bara ett lock.

Först tänkte jag visa en ask som jag pysslade ihop i förmiddags. Jag ville göra en ganska stor ask, den blev 12x12x8 cm. Den känns vääldigt stor...



Asken går i turkost och limegrönt. Asken är dekorerad med vita rosor, pyntbär samt ett grönt organzaband.
Jag har använt en clearstamp med texten "Carpe Diem - fånga dagen" som jag stämplat med på locket.



Inuti är både locket och botten klätt med samma papper. Jag har även stämplat "Carpe Diem" på insidan av locket. Har också satt en märkningsremsa "Made by" följt av mitt för och efternamn.



Helbild av asken...



Den ask behövde ett lock och jag använt ett sött motiv från TGF, en digi stämpel som jag målat med distresser.

Jag har inte använt några dekorationer, ville ha den enkel med motiv som enda dekoration. Tänkte dottern skulle få den och hon bryr sig inte om ifall det sitter rosor på eller inte...




Det var allt för denna gång!

Ha en fortsatt bra dag :)

1 kommentar:

Erica sa...

Supersöt ask!!!

Tycker det är svårt att måla på albumblad, jag vet att jag är kräsen men.. nu har jag hittat ett akvarellpapper som fungerar bra, Panduros Illumination, en tunnare variant.

Härligt att se dig blogga igen! Blandar ihop denna sida med din kort och pysselblogg, hade missat en del ser jag!

Kram, Erica