lördag 16 juni 2012

Muffins Tilda

Fick ett uppdrag av dottern att sy något till bästa vännen som åker till Italien som au pairs i ett år. Det blev en cupcake Tilda i turkost och vitt. Denna tycker jag går ganska snabbt att sy och sen är hon ju så söt :)

Det besvärligaste med cupcake Tildan är att stoppa själv kroppen. Jag gjorde en egen öppning i bak på ryggen, det funkade lite bättre.
Volangkjolen längst ner kan vara lite krånglig att få till jämnt och snyggt också. Vanligtvis brukar jag inte ha några problem med dekorbandet med på denna blev lite lite "knöligt". Jag funderade på att sprätta upp och höra om men nej, jag lät bli.
Prickiga vingar fick det bli och en liten ros i håret. Hade ingen ros i rätt färg så det fick bli en starkt rosafärgad.

Istället för ullfilt har jag använt vanlig hobbyfilt. Den är ju inte riktigt lika tjock och fluffig som ullfilten men jag tycker ändå att den funkar bra.
Jag blev ganska nöjd med resultatet och skulle kunna tänka mig att behålla den själv ;)
Får nog sy en likadan till mig själv!

Inga kommentarer: