fredag 13 april 2012

Fler skyltar

Jag tänkte tråka ut er med att visa två skyltar till som jag gjorde runt jul. Snart har jag visat alla så det är väl dags att göra lite nya...

Den första skylten (farmers market) är en ganska stor en som jag gjort till köket. Den har jag gjort av ett hyllplan som jag målat vitt, slipat, målat texten och sedan slipat lite till.

På andra skylten har jag använt en Tim Holtz stämpel. Jag har förstorat den och sedan fört över på träet för att sedan fylla i med svart färg och pensel.
När jag tog fotot så hade jag inte slipat efter målning. Först visste jag inte om jag skulle ha den som på bilden eller om jag skulle slipa på den för att få den lite slitna looken som jag gillar. Nu står den på äldsta dotterns hylla och den har en ner sliten look. Kanske tar jag en ny bild nån dag när det är bra ljus.

2 kommentarer:

Ansi sa...

Hej! Kul att du e tillbax, jag har saknat din kreativitet! Hoppas det kommande året blir bättre för dig än det gångna året. Älska shabby, så detta mor spännande!!! Kram

Maritha sa...

Kan se huuuuur måååånga som helst av dina fina skyltar!! Dom är bara såååå fina! =)

Kram