lördag 14 april 2012

Sovrummet

Idag håller jag på och fixar och grejar i sovrummet. Ska bland annat sätta upp 2 tavlor. Ett litet problem är att huset vi bor i består av betongväggar, det blir ju lite besvärligare då. Vi får väl se om jag lyckas få upp dom.
Har inget speciellt att visa idag så jag visar en bild från sovrummet.
Sänggaveln har vi gjort själva. Jag ville ha en enkel lantlig stil på den så några gamla (eller i detta fall nya) brädor, lite färg och en slipmaskin och vips så har man en ny sänggavel!
Jag har först målat med en ljusgrå färg och sedan vitt över så den grå färgen lyser igenom efter slipning. Vet inte riktigt om jag är nöjd eller om jag ska måla om med bara vitt.

Förresten, känner nån igen gubben på bilden? Köpt på Ikea för många många år sedan. Han har legat nerpackat i en låda hur länge som helst men för några veckor sedan fick han komma upp igen. Han fick en omgång med vitfärg och lite sandpapper, mycket bättre så här tycker jag =)

Inga kommentarer: