söndag 13 maj 2012

Cupcake angel

Idag har jag lyckats göra färdigt några av Tildorna som jag håller på med.

Det blev bland annat en cupcake ängel. Den gick ganska snabbt att göra. Sydde och stoppade kroppen igår kväll, sydde även klänningen och idag satte jag på håret och ögonen. Håret är det jag tycker är svårast att få till på dockorna. Bäst är det när man kan sy på håret direkt på huvudet. Klänningen blev något lång så man ser inte så mycket av benen, något att tänka på till nästa cupcake ängel.

Gjorde också klart en ängel som har legat i några veckor nu. Det var egentligen bara vingarna som fattades så det gick ju snabbt. Denna har jag sytt håret direkt på huvudet.

Kvar har jag en girlang att göra klart. Själva dockorna är klara, det är bara att sy ihop själva girlangen och sätta på banden.
En liten elefant väntar att få ben och armar fastsydda men först måste jag köpa docknålar. Försökte med dom nålar jag hade men stack mig hela tiden, till och med i läppen, så jag fick ge mig till slut efter att ha lämnat 2 små blodfläckar på den lilla stackaren. Som tur är sitter dom på ställen där dom inte syns...

Inga kommentarer: