torsdag 31 mars 2011

Et litet livstecken och ett kort :)

Jag har sån ångest över att jag aldrig hinner varken pyssla eller blogga längre. När jag har lust att pyssla så finns det ingen tid och när jag har en liten stund över så finns det ingen lust. Är det inte typiskt?

I söndags gjorde jag iallafall fall ett ryck och pysslade ihop ett kort :)
Jag blev så superinspirerad när jag såg tutorialen av Sassas rosor att jag var tvungen att testa. Jag älskar ju att göra egna blommor :)

Dom var ganska enkla att göra, det jobbigaste var att spraya med mist tusen gånger tills jag fick den färg jag ville ha. Försökte torka emellan med hårblås men dom ville bara blåsa iväg...

Jag använde egengjord mist, glimmermist så rosorna skiftar i rosa/guld eftersom jag använt guldig perfect pearl i misten.

Här ser ni resultatet...


Måste öva mer, tycker rosorna blev lite för "kompakta"...



Jag har använt både papper och stämplar från bl.a Tim Holtz.




Det är allt jag har att visa idag. Jag hoppas hinna med mer pyssel inom en snar framtid...
Ha det bra tills vi ses igen :)

2 kommentarer:

Maritha sa...

Ursnyggt kort och jag tyckte att dina rosor var jättefina,jag älskar oxå att göra egna,men det är ju liiiiite tålamodskrävande dock....=)

Kram Maritha

Erica sa...

Rosorna blev ju jättefina!! Också sugen på att testa dessa, har snöat in mig på att göra pioner senaste tiden, men dessa var som sagt jättefina. KORTET är lika fint!

Kram, Erica