onsdag 8 juli 2009

Första inlägget!

En alldeles ny blogg och detta är mitt första inlägg :)
På denna blogg kommer jag att visa kort jag gjort med stämplar från andra företag än Magnolia, som t.ex detta kort jag gjorde till min dotters födelsedag.

Kortet gjorde jag i söndags och det var lite panik för hon fyllde år på måndag dagen efter. Jag har använt mig av ett motiv från hänglar som jag gillar hur mycket som helst. Jag har målat med distresser och själva blomman har jag målat med distress blandat med perfect pearls och sen har kagt på lite stickles. Jag har använt blommor från Prima och bladen har jag gjort själv, det är Sassa som inspirerat, tyvärr kan jag inte länka till hennes sida just nu för jag kan inte få upp den själv...








Det blev inte så bra när jag fotade för belysningen är inte den bästa och jag vet att det syns dåligt på bilden man jag har även borstat blommorna med lite perfect pearls så dom skimmrar fint.
Jag har använt mönsterpapper fråm K & Company - Amy Butler.
Jag fick en massa fina presenter av maken när han kom hem från sitt besök i Kanada och jag har inte haft möjlighet att prova allt än. Jag fick bl.a an BIA (Bind it all), en sån har jag velat ha länge! Jag har faktiskt testat att göra 2 små notebooks till flickorna och dom har redan ritat i dom :) Med denna makapär kan man göra mycket!
Måste sätta flickorna i badet nu. Ha det så bra!


3 kommentarer:

Camilla sa...

Grattis till din nya blogg.
Så fint kort du har gjort till din dotter.
Gillar ditt upplägg och dina färger.
Åh, vad roligt med nya pysselsaker.
Kramar Camilla

Lillemor sa...

Härligt att få se nya kort av dig igen! Alltid lika roligt.
Kram Lillemor

Lillasysters Kakor & Cupcakes sa...

Brukar kika in på din blogg nån gång i veckan, men har aldrig kommenterat förut... Kul med ny blogg, länkar från min blogg om det är okej?
Tycker du gör grymt snygga kort och får mycket inspiration från dig, men själv har jag långt kvar... :o)
Kram Pernilla