söndag 7 mars 2010

Happy spring - sukkersött

Tänkte bara visa mitt bidrag till sukkersött's utmaning med temat vår.
Jag har använt 3 äldre magnoliastämplar som jag målat med distresser. Tilda har jag målat med 2 av dom nya distressfärgerna "spun sugar" och "forest moss". Jag älskar den gröna färgen!

( Av nån underlig anledning så är denna text större än texten under och det spelar ingen roll vad jag gör så återgår den inte till normal storlek. Fruktansvärt irriterande! )



Jag har dekorerat med olika blommor, blad och band. Jag älskar att använda mycket blommor! Jag har låtit bli att använda chalk, har endast chalkat kanterna på bakgrundsmotivet.



Har lagt stickles på solen och blommorna på bakgrundsmotivet.


Jag har vikt upp "spetsen" som jag stansat ut med en Martha Stewart kantstans. Jag ville inte att den skulle ligga platt mot kortet utan jag ville få upp den lite. Tyvärr hade jag slut på 3D-kuddar så jag var tvungen att limma Tilda direkt på bakgrundsmotivet.
Tja, det var allt för denna gång. På återseende:)

1 kommentar:

sandra_w sa...

Woww! Beautiful springcard!!

San x