tisdag 23 mars 2010

Pirat Tilda - skepp ohoj!

Idag har jag faktiskt haft ganska tråkigt. Regnet öser ner och det är grått, det positiva med regnet är ju att snön försvinner :)

Jag har varit så himla pysselsugen hela dagen och jag har pysslat ihop ett kort som inte blev så nöjd med.
Motivet - Pirat Tilda - är den enda stämpeln jag inte provat än men igår kväll när barnen sov satte jag mig ner och målade lite. Det gick inte bra.
Jag fick inte till färgerna och dessutom så flöt färgen ut där den inte skulle...



Har använt ännu en av mina hemgjorda blommor, en körsbärsblomma och några blå minirosor. Jag har stansat ut kvistarna med Qk:en.



Här kan man se hur färgen flytit ut på Tildas tröja. Attans! Sånt stör mig så otroligt mycket men jag slänger minsann inget om det inte är totalt oanvändbart.

Jag har stämplat med en gammal (döskallen) ministämpel på vanlig vit cardstock och sedan fyllt i skuggor...



Remsan har jag skrivit ut på datorn.




Själva motivet är fäst med 3D-kuddar på den svarta cardstocken och sedan är det hela fäst med 3D-kuddar på själva kortet också för att få lite höjd på det hela.

Imorgon tror jag att minstingen är redo att gå till dagis medans 7-åringen behöver stanna hemma minst en dag till. Då hinner jag kanske pyssla lite mer imorgon på förmiddagen.

Go'kväll!

Inga kommentarer: