fredag 19 mars 2010

Prinsesskort och ett runt kort

Tänkte visa lite bilder på ett kort som äntligen blivit klart efter många om och men...
Har haft stora problem med detta kort men nu är det klart!



Ny prinsesstämpel från magnolia, underbart söt tycker jag. Har som vanligt målat med distresser. Jag blandar oftast till mina egna färger när jag målar.

Mönsterpapper kommer från Inkido, kantstans från Martha Stewart, lite minirosor, blad och några utstansade kvistar. Prinsesskronan följde med på ett klädesplagg och den har jag fäst med 3D-kuddar.


Den stora rosa blomman är en av mina egengjorda. Jag har lagt clear cracklepaint på bladens kanter och sedan strösslat vitt glitter över. Hade egentligen velat ha grovt clear embossingpulver men har inte hittat det nånstans. Nån som vet vart man kan få tag på det?

Tutorial på blomman finns hos Stampartic, man får leta ganska bra men den finns där!



På mässan förra helgen köpe jag Pearl Maker och den har jag provat här. Stickles (Star dust) på tiaran och skorna.


Jag glömde visa ett kort i förra inlägget. För ett tag sen gjorde jag detta runda kort, blev inte alls nöjd med det.
Älskar denna stämpel och skulle kunna måla den hur många den hur många gånger som helst.


Nu ska jag gå och gosa med lilltjejen som är sjuk. Trevlig helg på er :)

Inga kommentarer: