måndag 22 mars 2010

Pink easter

Jag tänkte visa ett vääääldigt rosa kort som jag precis gjort färdigt.

Förra veckan målade jag denna Tilda i rosa och sen blev den liggandes, hade ingen tid till pyssel denna helgen. Idag bestämde jag mig iallafall för att använda den och jag bestämde att det skulle bli ett påskkort till.
Jag bestämde inte att det skulle gå helt i rosa, det bara blev så.



Tilda + ägget är målade med distress refiller på 300 gr's akvarellpapper, hon har fått lite stickles på magen men annars har jag faktiskt låtit bli stickles denna gång.

Jag har dekorerat med en stor vit gardenia, prydnasbär, 3 mellanstora rosa blommor (hemgjorda) och 3 små gröna rosor, kvistarna har jag stansat ut med Qk.

Jag har använt papper från Panduro och kanstansen kommer från Martha Stewart, textstämpeln är från förra årets påskkollektion (magnolia såklart!)




Väääääldigt mycket rosa! Det kanske märks att jag gillar rosa?




Jag kan inte få nog av årets påskstämplar! Förra året gjorde jag bara några få påskkort men nu vill jag inte sluta, jag vill göra fler och fler...
Nu har jag så många kort liggandes som jag gjort på senaste tiden, jag vet inte riktigt vad jag ska göra med dom. Vad gör ni med alla kort som ni inte ger bort eller vill spara?

Nä, nu ska jag gå och göra lite nytta! Ha en underbar eftermiddag :)

4 kommentarer:

Viddan sa...

Ha! Det gör inget att man gillar rosa när man gör så fina kort som du =)
Jag ger mina "överblivna" kort till min mamma som är m i en konstförening, där de använder dem i utlottningar.
Ha en bra fortsättning på veckan!
/Lena

sandra_w sa...

Super super cute card!!

San x

Magia da Inês sa...

Olá, amiga!
Conheci seu cantinho... amei!!!
É lindo, criativo e acolhedor!
Boa semana!
Beijinhos.
Itabira - Brasil

Pernilla ~Pillan~ sa...

Jag hade blivit urglad av att få ett så vackert kort!! så härligt rosa också!!