torsdag 27 maj 2010

Det blev en tavla...

Jag köpte en canvasduk här om dagen, ville göra en tavla till barnen. Motiven var redan utskrivna och målade så det var bara att fixa resten.

Jag har använt blå/vit rutigt mönsterppaper från Pamduro som jag stämplat lite på. Jag har använt en Tim Holtz textstämpel bakom flickorna (som för övrigt ska föreställa mina 2 yngsta döttrar), och i kanten har jag stansat med 2 olika clearstamps som jag köpt i magnolias butik.
Motiven är Mo Manning och målade med distresser. Textstämpel "Kärlek" är en Tingtura stämpel.


Jag har fäst både flickorna med 3D kuddar (inte ville jag ha en helt platt tavla inte) och texten, dubbelt lager på texten så den står upp lite mer än stämpelmotiven.


Ja, det var allt jag hade att visa idag. Kanske blir det fler tavlor inom kort. Nu ska jag fortsätta med min stryktvätt...

Ha en underbar eftermiddag!

Inga kommentarer: